God start på høsten for Joh. Johannson Kaffe

God start på høsten for Joh. Johannson Kaffe på dagligvare!

Joh. Johannson Kaffe har hatt en sterk skolestart og høst med andeler opp mot 40%.
Friele (JDE) har flat utvikling da Rema 1000 satser på egne merker. COOP kjører nå Friele på tilbud, uten at det har slått betydelig ut enda. Både SPAR, MENY og Joker har kjørt knallsterke kampanjer som har slått hardt ut i markedet. I tillegg fortsetter KIWI å øke.

Nå blir det spennende å følge nyhetene som ble sluppet i L3, samt se utviklingen på ALI som nå er ute i butikkene med nytt design.

nielsen uke 39

Tall for Servering:

Per september viser Intrack/Markedsfakta (grossistdistribuert):
HORECA Norge totalutvikling(uten kontorhandelskunder i kjeder hos ASKO)   +1,5% i volum, mens Joh. Johannson Kaffe AS øker med 2,0%
KBS Norget totalutvikling -8,8%,  Joh johannson kaffe AS -0,4% (tilsvarende – 550 kg)

Joh. Johannson Kaffe AS tar markedsandeler av grossistdistribuert kaffe Norge total, både i HORECA og KBS. For kunder innen HORECA er det litt nedgang i volum til offentlig sektor, men mye av volumene er tatt inn på privat sektor.

Ved omlegging til Deli de Luca i de største Esso-stasjonene benyttes kaffe fra Solberg & Hansen (direkte distribuert).
S&H er eid av Joh. Johannson Kaffe. Volum reduseres således for  Evergood og ASKO (grossistdistribuert) i tall fra Markedsfakta.

Akk per uke 42 har vi ut fra ASKO:
Kat05 HORECA: 72,5 tonn over i fjor, +5%
Kat08 StorCash: 8 tonn over i fjor, + 7%
Kat12 KBS:            -1,8 tonn over i fjor, -1%